Het is zover - Reisverslag uit Porsgrunn, Noorwegen van Cees Keulen - WaarBenJij.nu Het is zover - Reisverslag uit Porsgrunn, Noorwegen van Cees Keulen - WaarBenJij.nu

Het is zover

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

10 Augustus 2014 | Noorwegen, Porsgrunn

De eerste dag zijn we ‘s ochtends vroeg uit Emmeloord vertrokken naar het zuiden van Denemarken. Ik heb eerst de auto ’s ochtends vroeg nog ingepakt voordat we vertrokken. Papa is meegereisd naar Noorwegen en is daar ook nog het weekend gebleven. Via Groningen zijn we door Duitsland gereden naar het plaatsje Kruså. Bij Hamburg wilde ik naar een parkeerplaats. Op de snelweg zag ik een bordje naar een parkeerplaats staan. Dus ik nam de afslag en daardoor kwamen we per ongeluk in de havens van Hamburg terecht… Een half uur later waren we weer uit Hamburg en reden we weer door naar onze bestemming. Het plaatsje Kruså (ten noorden van Flensburg) ligt net op de grens tussen Duitsland en Denemarken. Daar hebben we op de camping in Kruså overnacht. Het was deze dag mooi weer, maar wel een beetje warm (27 graden). Toen we op de camping aankwamen was het al aan het eind van de middag, maar gelukkig nog steeds mooi weer. De camping was erg leuk. Er was een heel groot zwembad op de camping (20 m bij 20 m) en er was ook een sauna. Verder was het sanitairgebouw ook heel mooi. Op deze camping hebben we 1 nacht gestaan.

De volgende dag zijn we doorgereisd van Krusa naar Hirtshals. De haven van Hirtshals is namelijk het vertrekpunt van allemaal veerboten naar Noorwegen.
Deze tocht duurde niet zo lang. We zijn ’s ochtends op tijd (om 9 uur) vertrokken. Eerst moest ik even mijn tentje weer afbreken en daarna hebben we nog ontbeten. We kwamen al om 12:00 aan in Hirtshals. In Hirtshals was het weer mooi weer. In Hirtshals hebben we op de camping gestaan. De camping over het Skagerak(aangeven op de kaart met je route). Onze kampeerplaats lag ongeveer 50 meter vanaf het Skagerak. Vanaf onze stoel hadden we dus een prachtig uitzicht over het Skagerak. Je kon de veerboten de haven van Hirtshals zien binnenvaren. En verder waren er ook vrachtboten te zien die over het Skagerak voeren. Papa en ik hebben ook nog Hirtshals bekeken. Het centrum van Hirtshals was een beetje klein en niet echt heel bijzonder. Het mooiste was het uitzicht over het Skagerak.

Op donderdag zijn we met de veerboot overgevaren naar Noorwegen. Je moest al ruim op tijd in de haven zijn, omdat daarna de boot moest worden ingescheept met alle auto’s en campers en zo. We waren al om half elf in de haven aanwezig. En de boot zou om half een vertrekken. Dus zagen we nog mooi andere veerboten de haven binnenkomen. Dat was wel mooi om te zien. De boottocht duurde ongeveer vier uur. Gelukkig was het weer goed. Dus kon je lekker buiten in de zon zitten op de boot. Verder was het wel aardig druk op de boot. Toen we aankwamen moest je eerst nog wachten voordat je van de boot mocht. Vervolgens moest je nog een drie kwartier in de file staan bij de douane. Bij de douane moesten we nog onze paspoort laten zien. Verder moest ik mijn stagepapieren ook nog laten zien aan de douane. Gelukkig hoefden we niet onze spullen uit te pakken. Dat scheelde weer veel werk. Nadat we verder langs de douane konden, zijn we naar Porsgrunn gereden.


Zo dit was het wel een beetje wat ik tijdens de reis heb meegemaakt. Ik hou jullie op de hoogte van mijn belevenissen in Noorwegen. Dus wordt vervolgd…

Groetjes,

Cees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Porsgrunn

Cees

Stage in Noorwegen.

Actief sinds 10 Aug. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 3105

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 02 November 2014

Stage in Noorwegen

Landen bezocht: